Tuesday, May 19, 2015

HARAP DIFAHAMI DAN TOLONG DOAKAN





Assalamualaikum

Alhamdulillāh. Aku diuji dengan ujian kesihatan tanda didikan dan kasih sayang-Nya. Setelah hampir sebulan menahan sakit yang on-off, aku akhirnya dimasukkan ke hospital hampir seminggu. Kemudian, aku diminta untuk meneruskan rawatan susulan di rumah dan sentiasa berulang-alik untuk pemantauan apabila diperlukan. Sampai bila? Hanya Allāh yang tahu. Cuma dijangka lama.

Ujian kesihatan sekarang adalah sehingga ke tahap aku hanya mampu menunaikan solat fardhu sambil berbaring. Cukuplah kenyataan tersebut untuk menggambarkan keadaan sakit yang ditanggung.

Banyak jemputan program sharing dan penerangan tentang HIV/AIDS terpaksa aku tolak. Semua panggilan telefon dan mesej tidak mampu aku baca dan balas pun. Aku mohon keadaan tersebut difahami dan tidak timbul salah faham. Inshā Allāh, jika sihat, aku akan kembali membantu sahabat-sahabat yang memerlukan.

Kepada yang terlalu bergantung semangat kepadaku, sedarlah bahawa ini bukti hanya Allah sebaik-baik penolong dan kekuatan bergantung kepada diri kita sendiri. Hasbunallāh wa ni’mal wakeel.

Sama ada suami, isteri, anak-anak, atau sahabat-sahabat, semuanya tetap terhad kemampuan mereka. Kehadiran mereka adalah salah satu inayah Allāh untuk kita. Kadangkala, ketika perlu, mereka tidak mampu membantu kita. Tetapi, Allāh utuskan insan-insan mulia yang lain.

Suka atau tidak, stay strong. Because being strong is the only choice we have.





Getting to Zero.
Wallāhu a'lam.


Memahami HIV dengan tepat dapat menyekat penularan dan meningkatkan kualiti hidup infected dan affected people. Kita berperanan memperbetulkan keadaan dan mengelakkan penganiayaan. 


"Pertubuhan Positive Warriors Malaysia (PPWM) komited menentang PENGANIAYAAN, STIGMA, DISKRIMINASI, JUDGEMENTAL, DAN MENDIDIK MASYARAKAT secara terbuka."


Aku, hamba-Nya yang dhaif,
Mohamad bin Wahid @ Pie @ AHP
Facebook: Ahp Pie


Info Berkaitan:

Facebook Fanpage PPWM:

Laman Web Rasmi PPWM:


No. Akaun PPWM:
Bank: Maybank
Nombor Akaun: 5560 5750 3949
Nama Pemegang Akaun: Pertubuhan Positive Warriors Malaysia

Para pembaca boleh berkongsi pengalaman melalui Facebook AHP Positive Warriors Support Group (Secret Group). Anda juga dialu-alukan menjadi ahli Pertubuhan Positive Warriors Malaysia (PPWM). Untuk menyertai, sila hubungi admins yang berikut:

Abd. Shukor Mohd Yunus: shux@positivewarriors.org
Hishamudin Rahman: carphatz_04@yahoo.com